Polityka prywatności

Szanowni Państwo,

Dziękuję za odwiedzenie mojej strony internetowej.

Działając w zgodzie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r., nazywane w skrócie „RODO” informuje, że na stronie internetowej używam technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu analizowania ruchu na stronie i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystuje również nasz Partner – Google, z którego narzędzi analitycznych korzystamy (Google Analytics Solutions). Zgodnie z wytycznymi wskazanego na wstępie rozporządzenia chcę Państwa zapoznać ze szczegółami stosowanych przeze mnie technologii oraz z przepisami, które zaczęły obowiązywać od 25.05.2018 r., po to aby mieli Państwo pełną wiedzę związaną z tymi regulacjami mającymi wpływ na Państwa dane osobowe oraz na funkcjonowanie mojej strony internetowej. Przed przejściem do serwisu prosimy o zapoznanie się z tymi informacjami.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE nazywane „RODO”.

RODO wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych w krajach Unii Europejskiej, które będą miały wpływ między innymi na korzystanie z usług internetowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe, zgodnie z art. 4 RODO, oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. W przypadku korzystania z naszej strony takimi danymi jest Państwa adres IP (tzw. adres publiczny). Wskazane dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies, z których Państwo korzystają odwiedzając naszą stronę internetową.

Podstawa i cel przetwarzania

Zgodnie artykułem 6 RODO przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem jeśli został spełniony przynajmniej jeden warunek wskazany w tej normie. W przypadku korzystania z mojego serwisu internetowego przetwarzanie Państwa danych osobowych w postaci adresu IP jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przeze mnie, jako administratora tych danych, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Uzasadniony interes, o którym mowa powyżej, obejmuje dokonanie pomiarów statystycznych w zakresie ruchu naszego serwisu internetowego poprzez narzędzie dostarczane przez Google o nazwie Google Analytics Solutions.

Państwa dane w powyższym zakresie będą przetwarzane do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli do czasu istnienia naszego, jako administratora, uzasadnionego interesu.

Administrator

Administratorem Państwa danych osobowych w postaci adresu IP jest Kancelaria Adwokacka Jakuba Szczepkowskiego z siedzibą w Warszawie (03-982) przy ul. Żeglugi Wiślanej 10b/53, tel. 665593329, e-mail: j.szczepkowski@kancelaria-szczepkowski.pl

Przekazywanie danych

Państwa dane osobowe w postaci adresu IP nie będą przekazywane innym podmiotom za wyjątkiem firmie Google, celem realizacji usługi statystycznej Google Analytics Solutions.

Państwa uprawnienia

Mogą Państwo złożyć do mnie wniosek, który będzie dotyczył Państwa danych osobowych: sprostowania danych; usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie; ograniczenia przetwarzania dostępu do danych; przeniesienia danych do innego administratora danych lub do innego kraju (w zakresie określonym w art. 20 RODO).

Aby mieć pewność, że są Państwo uprawnieni do złożenia wniosku, możemy proszę o podanie dodatkowych informacji pozwalających mi Państwa uwierzytelnić.

Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To z którego uprawnienia mogą Państwo skorzystać, zależeć będzie między innymi od podstawy prawnej wykorzystywania przeze mnie Państwa danych oraz od celu ich przetwarzania.

Jak zablokować Google Analytics abyśmy nie mogli zbierać Państwa danych osobowych w postaci adresu IP?

Firma Google dostosowując się do wymagań RODO opracowała narzędzie zapobiegjące wykorzystywaniu Państwa danych w Google Analytics w postaci dodatku do przeglądarki internetowej blokujący kod JavaScript Google Analytics. Aby wyłączyć przesyłanie informacji, proszę pobrać i zainstalować ten dodatek w swojej przeglądarce. Dodatek rezygnacji z Google Analytics jest zgodny z przeglądarkami Chrome, Internet Explorer 11, Safari, Firefox i Opera. Będzie on działać w przeglądarce, gdy zostanie wczytany i uruchomi się poprawnie. W przeglądarce Internet Explorer należy włączyć pliki cookie innych firm. Więcej o rezygnacji i prawidłowym instalowaniu dodatku znajdą Państwo pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Prawo sprzeciwu

Mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych wykorzystywanych przeze mnie, bowiem mam prawnie uzasadniony w tym interes. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będę już mógł przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażę, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według RODO uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub w przypadku, jeśli przetwarzanie tych danych stanowi podstawę do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Skarga

Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.


POLITYKA COOKIES

Postanowienia ogólne

Niniejsza Polityka Cookies jest dokumentem regulującym zasady oraz procedury zarządzania i administrowania Plikami Cookies na Urządzeniach końcowych Użytkownika Serwisu.

Podstawą prawną niniejszego dokumentu jest art. 176 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r. Nr 171 poz. 1800 ze zmianami).

Definicje

Określenia i skróty użyte w Polityce cookies oznaczają:

Serwis – strona internetowa Jakuba Szczepkowskiego Kancelaria Adwokacka siedzibą w Warszawie (03-982) przy ul. Żeglugi Wiślanej 10b/53, tel. 665593329, e-mail: j.szczepkowski@kancelaria-szczepkowski.pl znajdująca się pod adresem: www.kancelaria-szczepkowski.pl

Pliki cookies – tzw. „ciasteczka” stanowią dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta z Serwisu. Pliki te zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Użytkownik Serwisu – oznacza osobę fizyczną, która wybierając adres strony internetowej Serwisu przegląda jego zasoby.

Urządzenie końcowe – urządzenie telekomunikacyjne przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do zakończeń sieci.

Zakres zbieranych informacji i operator zgromadzonych danych w plikach cookies

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w Plikach cookies.

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu Pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Serwisu

Cel wykorzystywania danych z plików cookies

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania i optymalizacji zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika Serwisu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb i ustawień przeglądarki internetowej;

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

Typy i rodzaje stosowanych plików cookies

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze typy plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).

a) Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w Urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu do czasu wylogowania, opuszczenia Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).

b) „Stałe” Pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu przez czas określony w parametrach Plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika Serwisu.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzajowe Pliki cookies:

a) Niezbędne – Pliki cookie tego typu umożliwiają swobodne poruszanie się w Serwisie i korzystanie z wszystkich jego funkcji, takich jak dostęp do niektórych jego treści.

b) Wydajnościowe – związane z poprawą wydajności, gromadzą informacje, w jaki sposób użytkownik korzysta ze strony, np. które strony odwiedza najczęściej i czy otrzymuje wiadomości o błędach ze stron, z jakiego kraju czy regiony odwiedza Serwis. Wszystkie zbierane w ten sposób informacje są anonimowe i wykorzystywane wyłącznie do usprawnienia działania Serwisu oraz do celów statystycznych.

c) Funkcjonalne – umożliwiają Serwisowi zapamiętanie dokonywanych przez Użytkownika Serwisu wyborów i dostarczają ulepszone, bardziej spersonalizowane funkcje (np. sposób wyświetlania i prezentacji treści).,, mogą być również używane do zapamiętywania poczynionych zmian w zakresie rozmiaru tekstu, czcionek i innych elementów Serwisu, które można dostosować.

Przechowywania i możliwość usunięcia Plików cookies

Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie Plików cookies w Urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu.

Użytkownik Serwisu może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu końcowym

Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Postanowienia końcowe

Informuję, że ograniczenia stosowania Plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.


REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

§ 1

Definicje

Regulamin określa rodzaje, zakres oraz warunki usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu przez Usługodawcę, warunki zawierania oraz rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

Pojęcia używane w niniejszym regulaminie mają następujące znaczenia:

1)    Usługodawca – Jakub Szczepkowski prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Jakub Szczepkowski Kancelaria Adwokacka, ul. Żeglugi Wiślanej 10B/53, 03-043 Warszawa, NIP 538 177 42 08, świadczący Usługi za pośrednictwem Serwisu; 

2)    Użytkownik – usługobiorca, przedsiębiorca lub konsument, który korzysta z Usług udostępnianych lub oferowanych za pomocą Serwisu przez Usługodawcę; 

3)    Serwis – system aplikacji internetowych stanowiących zbiór dokumentów statycznych i dynamicznych, zawierających pliki, w tym graficzne, skrypty oraz inne elementy zbioru połączone wzajemnymi relacjami udostępniony pod domeną www.kancelaria-szczepkowski.pl

4)    Usługi – wykonanie świadczenia bez jednoczesnej obecności Stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłanych i otrzymywanych za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne; 

5)    Potwierdzenie Realizacji – zawiadomienie Użytkownika na wskazany przez niego adres e-mailowy lub korespondencyjny przez Usługodawcę o uzgodnieniu warunków umowy, zawierające treść oferty (umowy), w tym cenę i warunki płatności, dane dotyczące Usługi oraz szczegóły jej świadczenia; 

6)    Regulamin – niniejszy dokument, który jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.  o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Regulamin jest bezpłatnie dostępny w Serwisie w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie, zapisanie i wydrukowanie; 

7)    e-mail – adres poczty elektronicznej; 

8)    Strony – Usługodawca i Użytkownik.

§ 2

Postanowienia ogólne

Właścicielem i administratorem Serwisu jest Usługodawca.

Podczas korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania treści Regulaminu. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług.

Zasady ochrony danych osobowych oraz politykę plików cookies wykorzystywanych w Serwisie określa zamieszczona w Serwisie Polityka prywatności i wykorzystania plików cookies, dostępna pod adresem https://kancelaria-szczepkowski.pl/polityka-prywatnosci/

Usługodawca świadczy Usługi w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie lub indywidualnej ofercie, jeżeli zostanie ona złożona Użytkownikowi i przez niego zaakceptowana w formie odrębnej umowy.

Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści innych niż określone Regulaminem, reklamowych lub o charakterze bezprawnym, a także podejmowanie działań mogących wywołać wadliwe funkcjonowanie Serwisu, w tym działań powodujących rozchwianie lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Usługodawcy. W razie otrzymania przez Usługodawcę zawiadomienia lub wiarygodnej informacji o bezprawnym charakterze danych dostarczanych przez Użytkownika, Usługodawca może uniemożliwić dostęp do tych danych.

§ 3

Rodzaj i zakres świadczonych Usług

Regulamin obejmuje zawarcie umów w przedmiocie usług świadczonych na podstawie odrębnych umów zawartych z Użytkownikami, m.in. usługi prawnej lub mediacji.

§ 4

Warunki zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usług

Świadczenie usług, o których mowa w § 3 i zawarcie umowy o korzystanie z tych usług następuje na podstawie zawartej przez Użytkownika umowy.  

Informacje zamieszczone w Serwisie w przedmiocie usług, o których mowa w § 3 nie stanowią oferty zawarcia umowy dotyczącej oferowanych w nim usług, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.

§ 5

Rezygnacja ze świadczenia Usług

Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować ze świadczenia Usług określonych w § 3 bądź zmodyfikować swoje zamówienie poprzez wysłanie wiadomości e-mailowej na adres j.szczepkowski@kancelaria-szczepkowski.pl

Rezygnacja z usług określonych w § 3 odbywa się na zasadach określonych w odrębnej umowie zawartej z Użytkownikiem.

§ 6

Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu

Celem korzystania z Serwisu niezbędne jest:

a)    połączenie z siecią Internet, b)    przeglądarka internetowa, w tym Internet Explorer w wersji co najmniej 6.0, Mozilla Firefox w wersji co najmniej 2.0 lub Google Chrome, c)    posiadanie konta e-mail do odbierania poczty elektronicznej, d)    włączona obsługa Cookies i Java Script.

W razie korzystania przez Użytkownika ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych w ust. 1, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Serwisu.

§ 7

Tryb postępowania reklamacyjnego

Użytkownik może składać reklamacje w sprawach związanych z Usługami:

a)    w formie pisemnej, przesłane na adres Usługodawcy wskazany w definicji Usługodawcy, b)    drogą elektroniczną, w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres j.szczepkowski@kancelaria-szczepkowski.pl,

Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:

a)    oznaczenie Użytkownika (w tym jego imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail oraz numer telefonu, a w przypadku osób prawnych: nazwę, adres siedziby oraz dane kontaktowe osoby upoważnionej do załatwiania spraw związanych ze złożoną reklamacją);

b)    opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.

Usługodawca rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i zawiadomi składającego o wyniku rozpatrzenia reklamacji w formie pisemnej, telefonicznej lub elektronicznej, zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w reklamacji.

W razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego wykonania Usługi w sposób zgodny z żądaniem Użytkownika.

§ 8

Odpowiedzialność

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikających z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Usługodawcy.

W odniesieniu do informacji prezentowanych w ramach Serwisu, które zostały w nim zamieszczone lub dostarczone przez podmioty trzecie, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za aktualność, dokładność, lub kompletność tych informacji, jak również za ich przydatność dla jakichkolwiek działań Użytkownika.

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Serwisu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, umów obowiązujących pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, jak też działań sprzecznych z dobrymi obyczajami lub powszechnie przyjętymi zasad współżycia społecznego, jak również w celu obejścia prawa, wyłudzenia świadczenia, oszustwa lub innych działań niezgodnych z przepisami prawa.

Za wszelkie skutki wynikłe z niewłaściwego wypełnienia przez Użytkownika formularzy dostępnych w Serwisie, w szczególności braku dostępu do Usług z powodu podania przez Użytkownika błędnych lub nieprawdziwych danych kontaktowych, pełną odpowiedzialność ponosi Użytkownik.

§ 9

Własność intelektualna

Usługodawca oświadcza, że w związku z wykonywaniem świadczenia na rzecz Użytkownika udostępnia Użytkownikowi treści chronione prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim.

Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa ochrony własności intelektualnej. W szczególności wszelkie kopiowanie, wprowadzanie zmian, a także publiczne odtwarzanie udostępnianych treści bez pisemnej zgody Usługodawcy, jest zakazane, o ile nie wynika to z odrębnych umów lub bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

Usługodawca udziela licencji niewyłącznej, nieograniczonej w czasie do korzystania z Usług dla własnych potrzeb Użytkownika. Jeżeli Użytkownikiem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wówczas licencja obejmuje prawo do korzystania w powyższym zakresie, przez wszystkie osoby zatrudnione lub wykonujące zlecenia bądź inne usługi na rzecz lub dla wykonywania w imieniu tej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej.

§ 10

Postanowienia końcowe

Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do Serwisu lub jego części z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w razie stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu z Serwisu lub wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Użytkownika lub Usługodawcę. Usługodawca nie udziela gwarancji, że korzystanie z Serwisu będzie przebiegało niewadliwie.

Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych swojego systemu teleinformatycznego, mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwiać Użytkownikom korzystanie z Usług. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby terminy prac i przewidywany czas ich trwania będzie publikowany w Serwisie przed rozpoczęciem prac.

Strony zobowiązują się do powstrzymywania od wysyłania do siebie treści o charakterze bezprawnym, naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w każdym czasie. Zmiany w Regulaminie będą udostępniane Użytkownikowi poprzez ich umieszczenie w Serwisie. Do świadczenia Usług ma zastosowanie Regulamin w brzmieniu obowiązującym na dzień zawarcia umowy.

Postanowienia Regulaminu nie naruszają możliwości powoływania się przez Użytkowników będących konsumentami na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.

W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także innych obowiązujących przepisów prawa.

Spory wynikłe na tle interpretacji lub wykonania Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd właściwy według przepisów prawa